Receptie

Als receptionist heb je het eerste contact met medewerkers en bezoekers van een bedrijf.

download gratis whitepaper

De anderhalve meter economie verandert de guest journey - de reis in het kantoor door de ogen van de gast - aanzienlijk. Niet alleen bij de receptie, maar ook in de wachtruimte, het vergadercentrum en op andere plekken waar de receptionist werkzaam is. Dit betekent dat de receptionist over nieuwe kennis en vaardigheden moet beschikken.

Hieronder vind je praktische tips, maar lees ook de gratis whitepaper voor uitgebreide informatie over jouw nieuwe rol.

Een eerste check

  • Ben je bekend met de corona-instructies van de overheid en houd je je daaraan?
  • Ben je bekend met de corona-instructies van het bedrijf waar je werkzaam bent?
  • Ben je gezond en fit?

Acties bij binnenkomst

  • Check of je werkplek schoon is en of er ontsmettingsmiddel aanwezig is.
  • Was direct bij aankomst goed je handen, bij voorkeur met een ontsmettingsmiddel.

Bewegen in het gebouw

  • Houd rekening met drukte op plekken waar veel mensen komen, zoals de entree van het kantoor, het toilet en het bedrijfsrestaurant.
  • Volg de borden voor de juiste route in het kantoor en loop zo min mogelijk.
  • Vermijd ruimtes, afdelingen en verdiepingen waar je niet hoeft te komen.
  • Gebruik koffiemachines en printers alleen als dat noodzakelijk is en maak het bedieningspaneel na gebruik schoon met hygiënedoekjes.

Omgang met medewerkers en bezoekers

  • Houd anderhalve meter afstand.
  • Groet elkaar zonder aan te raken.
  • Wijs mensen op eventueel onhygiënisch gedrag.